I tisdags hade vi vårt första nätverksmöte för hösten. Det var ett härligt inspirerande nätverksmöte med Kenneth Wallin från Arbetsförmedlingen med temat “Digitalisering av kundmötet – en viktig framgångsfaktor i förändringsresan”.

Han berättade på ett på ett intressant sätt om den förändringsresa som Arbetsförmedlingen genomfört under de senaste åren för att leda över frågor, från både arbetssökande och företag, från att besöka ett specifikt kontor till att använda de olika digitala kanaler som erbjuds.

Det var spännande att se hur många som faktiskt använder de nya digitala kanalerna och den respons som Arbetsförmedlingen fått. När de enkla ärendena kan lösas med ”frågor och svar” på webben kan de personliga handläggarna ägna sig åt svårare och komplexa frågor.

Ska bli spännande att följa den sista delen i förändringsresan. Lycka till Arbetsförmedlingen!

Nästa nätverksmöte blir den 5 november. Inbjudan kommer inom kort.

Pedra Herdegen
Vice ordförande NTK